På väg hem

Ja nu var det ju ett bra tag sen jag blogga, men nu har jag också äntligen tid att göra det igen. Sitter nämligen i Luleå och väntar på flygbussen till Kallax flygplats efter två dagars festande och för lite sömn. Väldigt lite sömn.
Kom till Luleå i onsdags, tog ledigt från skolan i fredags för att kunna åka tidigare. Tar ju en dag att bara ta sig upp hit även om flyget bara tar en timme.

I onsdags jobba jag på morgonen från 8 till 12 för att sedan åka med johanna upp till skolan och ha lektion... trött redan då men va på bra humör för att jag visste att jag skulle åka från norrköping. Hade lektion till två sen iväg hem till familjen och tvätta det sista. Jo just det, jag har flyttat :) Numera bor jag på nya rådstugugatan i en lägenhet jag älskar. I alla fall åkte hem till lägenheten efter 3 timmars tvättning och packa det sista. Sen kom mamma och hämta mig och skjutsa mig till tåget som gick vid 5. Åkte med det upp till arlanda och planet gick halv tio. Var i luleå klockan 11 där jocke och maria mötte upp mig. Då börja tröttheten komma, efter trevligt sällskap med en rik snubbe på planet som bjöd på öl.
Hem till Maria och jocke, blev lite snack sen hoppa jag i sängen, eller rättare sagt soffan. Denna natt fick jag iaf sova 5 timmar.

På torsdagen väcktes jag av deras hund och sen att frukosten va färdig, klockan var 8, en timme senare åkte maria och jocke till jobbet, medans jag slappa och fixa mig.
Åkte vid 2 till luleå city, mötte upp maria på stan och tog en god macka på dagoberts för att vid 17 åka med bussen mot kalix. Där träffa jag sara och lisa och deras packning, fortsatte sedan den tre timmar långa redan upp till övertorneå. Blev lugn kväll med massa skratt och film.

Fredagen blev det att fira sara som äntligen har fyllt 18, sen blev förfest/bastufest på vipen på hotellet i övertorneå, men gratis mat och alkohol... det senare fick Sara E. att spy. Efter en trevlig förfest blev det utgång i finland. Kievari och sara fick äntligen visa sitt riktiga leg :) Mycket dans och för mycket alkohol. Fick sova 2 timmar denna natt.

 Bilder:
http://www.pixbox.se/usr_show_id12711_page0_order1.html


Kom hemsläpandes klockan 1 dagen efter... då va det bara att duscha och fixa sig, sara släkt kom och fira henne. På med leendet, inte trött här inte :) För att sedan efter lekande med släktens barn börja fixa sig igen. Klockan 8 tog vi bilen i det bästa väglaget mot kalix. Förfest hemma hos sara i hennes lya där till klockan halv 12 sen utgång på hotell valhall. Kom hem klockan 5 på morgonen efter mycket om och men. Och åkte bussen tre timmar senare. Och här sitter jag nu, halvdöd på busstationen och väntar på den där jävla flygbussen som ska ta mig till planet och sen äntligen hem! Vid 17 kommer jag vara hem, bums i säng då!!

Over and out!
Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0