Tid att tänka

Eller vad var det som BB skrev? Den senaste veckan har jag nästan gjort ingenting. Behövde komma bort lite och tänka på hur jag vill ha det i mitt liv. Jag vet fortfarande inte.

I fredags för en vecka sedan var iaf jag och vicky på premiär för en ny tidining som ska starta i stan, fick gratis mat och dricka och sen efterfest på bomull, som vi inte orka gå på pga svullna fötter och nya skor :) Så vi satt ist hos Vicky och drack lite mer vin och pratade. Känns bra att jag har dig gumman, vi kommer närmare varandra varje gång tycker jag.

På lördagen var vi på kräftskiva hos Andreas föräldrar, trodde det skull bli mycket dricka för så är andreas familj men icke. Alla var trötta och sega så det blev en lugn tillställning.

På söndagen var jag och Andreas inne i stan och skulle kolla soffbord och matta. Börjar med att jag sätter mig i bilen och känner att knappen på byxorna går sönder. Tänker om jag ska byta men det är ju två knappar på byxorna så jag struntar i det. Åker till EM och där åker andra knappen, paniken är ett faktum. Så jag blir väldigt irriterad, vill hellst bara att andreas ska trolla fram ett par hela byxor! Men icke, ist så skämtar han om det! Alla ni som känner mig och vet hur jag blir i stressade situationer vet att man inte skämtar! Skriker att jag måste in på ica maxi och köpa säkerhetsnålar, väl inne så frågar jag en butikstant i panik och byxorna nere som på häng vart nålarna finns. Jag springer bort dit och vad märker, jo att alla är slut, när händer det! vem händer det?! Jo mig!
Så hittar iaf ett sykit ( i rosa) som jag tvingar med andreas in på toan med mig och ska sy fast knappen. Det börjar knacka folk på dörren och dra i handtaget men det finns ju två toaletter tänker jag i paniken av att få in tråden i nålsögat. När vi går ut så står det en kö på minst 15 pers med inga glada miner! Undrar om dom undra vad vi syssla med på toan i minst fem minuter?! Jaja, vi kom hem sen efter att besökt alla möbelaffärer utan varken matta eller bord. Men med ett turkost doftljus och en turkos julstjärna :)

Måndag skrev jag julklappslista och kolla på newport harbor hela dagen. Högst upp på listan i år står en resa till norrland. Har inte varit där sen i april, det är väldigt länge sen för mig. Andra saker jag önskar mig är en ny plattång då min är inne på sist versen. Smyckehållare, presentkort på kläder, BH från Ultimo, kokbok och en tunn, enkel guldkedja.

Tisdagen kolla jag på the Hills på morgonen som vanligt, sitter ju alltid och väntar på att de nya avsnittena ska komma ut på mtv.com och sen sitter jag som en nörd och kollar på det! :) Älskar den serien!
Sen baka jag bröd och bullar och åkte ner och byte däck med andreas och hans pappa på rejmes. Höll också på med den nya bilen till halv nio, var helt slut när vi kom hem vid 10.

Onsdagen var syrran här, hon har ju fått körkort!! Grattis igen syrran! Jag köpte ut åt henne och sen åkte jag hem för att fixa mig och sen åkte jag och hämta vicky och så åkte vi ut till johanna som var i gårdeby. Var skönt att vara hemma hos familjen kaos i gårdeby, känns som mitt andra hem eftersom vi har varit vänner sen vi vara 10. Fick god mat och så spela vi kort och snacka. Var så himla mysigt!

Torsdagen var också lyckad, har sån otur! Skulle hämta andreas vinterdäck hos hans föräldrar som bor en mil utanför sörping, tror du inte att efter jag fått in alla däck plus fäljar i bilen i ösregn och kolsvart att nykeln går sönder! Fy fan alltså, så jag fick vänta tills andreas kommer från jobbet i 35 minuter i en svinkall bil, helt blöt. Sen har ju inte andreas någon reservnyckel heller! så vi fick lämna bilen där. 

Ikväll ska jag vara med vicky och så ska jag och andreas hämta våran nya turkosa matta, kommer bli så fint med nya soffan!

Puss o kram Maria

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0