Hemska kvinna

Efter att ha haft Ceasar i 2 veckor så hörde dess ägare av sig. Efter två veckor!! Och vart tror du kvinnan bor? Jo 10 meter från oss, i huset nedanför. Det fanns 5 lappar inom 50 meter här omkring och hon sa att hon inte hade sett dom. Hon sa också att hon hade varit ute och letat efter den tillsammans med sin dotter ( kaninen var hennes), lögnare säger jag. Jag hade verklingen satt upp lappar överallt och speciellt här omkring. Och vet ni vart hon hade den? Ute på balkongen! Tillsammans med en annan kanin... Hon förstod inte hur den kunde rymma och att dom hade upptäckt det redan första kvällen. Och hade letat då. Jag hade satt upp lapparna samma dag.
Jag var jättearg, och berätta för henne precis vad jag tyckte. Jag sa, att om mitt djur var borta hade jag satt upp lappar, jag hade ringt polisen och haft panik!
Idioten var känslokall, otrevlig och lät inte ens glad över att höra att jag hade tagit hand om den som den vore min egen. Istället börja hon skälla på mig, och sa att hon jobba på djurgymnasium och hade både kaniner och häst.
Kvinnans mor och dotter kom senare på kvällen och hämta kaninen, hon kunde inte ens kolla mig i ögonen. Det enda hon sa var:
-jaha men tack då.
Och sen gick hon.
 
Bara tanken på att ceasar sitter där ute på balkongen känns hemskt. Vill bara gå över och ta honom tillbaka. Den där jävla kärringen (ursäkta språket) borde fan inte ha djur!

Har senare fått reda på av en annan granne att hon hade sagt att hon skulle avliva alla djur om det inte var för hennes dotters skull. Känns också kul att få höra. Tårarna rinner fortfarande bara jag tänker på det.

Min älskade pappa förstod att jag mådde jättedåligt. Han och Andreas planera i hemlighet och köpte en ny kanin till mig. Åkte hem till pappa och hämta den, och blev jätteglad!  Men sen de två första dagarna grät jag bara. Det var ju inte Ceasar. Men eftersom jag älskar djur så gav jag det ett försök.
Det är jag glad för att jag gjorde nu. Betty som nya kaninen heter kan inte ersätta Ceasar men hon har sin egen charm och personlighet.

Ceasar:                                         Betty:
           

Kommentarer
Postat av: Beauty By Beata

Vissa människor alltså.. Han hade säkert haft det bättre hos dig.

Söt Betty var då, vilken kaluffs =)

2009-03-03 @ 16:21:31
URL: http://beatas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0